lördag 8 oktober 2011

Allan Noble

Mario Vargas Llosa, vem fan är det?
Tomas Tranströmer, vem fan är det?

Tacka fan för poeten, sångaren estradören Kjell Höglund.

Vad ska vi göra nu när drömmarna svartnar
när dom som skulle visa vägen har tappat kompassen
när den fränaste vänstersnubben har supit ner sig
och klassens helgon har billigt rödvin i kassen?
vad ska vi göra nu när vapenvägrarn är militär
och när Mikael har blivit gammal och reaktionär?

Kanske är tur att inte jag sitter i nobelkommitten för..

Vad ska jag göra när otillfredsställelsen trycker
när magen är full av cancer och jag ska dö
måste jag själv räkna ut vad det är jag tycker
jävlar anamma, måste jag tänka själv?
vad ska jag göra, om jag nu inte ger upp
nu när Mikael är gammal och vägrar att ställa upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar