tisdag 11 oktober 2011

En halvtidresumé

Jag förmodar att ingen vet vem Edward A. Murphy Jr var. Det är synd. Jag ber er ändå läsa klart mitt inlägg innan ni wikipediar fram vad denna avlidne gigant, som jag ägnar ett eget inlägg åt, lyckats åstadkomma under sin levande tid på jorden.

Jag vill hävda att:
  • Murphy har haft större inverkan på vår nuvarande kurs än vad både Bengt Franzen och Anna Carlson någonsin kommer att få
  • Lennart Hellsing aldrig hade blivit framgångsrik om inte Murphy funnits vid hans sida som nära vän och stöttepelare
  • Murphy är den egentliga grundaren till förskolesuccén med en reggio emiliainspirerad filosofi. Loris Malaguzzi är en simpel frimurare och bedragare
Med er nyvunna kunskap ställer ni er säkert frågan varför i helvete bägge våra lärare censurerar allt som har med detta unikum att göra. En klart befogad fråga. Något som också är klart är att våran grupp hela tiden arbetat efter Murphys grundprincip vilket lett oss en bra bit på vägen. Läs vad han tycker






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar